wtorek, 29 sierpnia 2017

13 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO WYBRAĆ CZERŃ

Ten post powstał jako opozycja dla postu Makademian Girl pt. 13 powodów dla których każdy inny kolor jest lepszy niż czarny. Oczywiście Macademian Girl bardzo lubię, a post należy potraktować z przymrożeniem oka, bo to zabawa. Tym bardziej, że wiecie doskonale, że ja kolory (no... może poza różowym) bardzo lubię.
W kolejnych punktach będę obalać "oskarżenia" pod adresem czarnego koloru i wyjaśniać, dlaczego on jest zdecydowanie najlepszy.

1. W KAŻDYM WIEKU W CZARNYM KOLORZE WYGLĄDAMY DOBRZE
Czarny postarza??? Nic bardziej mylnego. Wszystko zależy od fasonu. Nikt nam nie każe zakładać czarnych sukni z babcinej szafy. Odpowiednie kroje ubrań, ozdoby (z ćwiekami i naszywkami na czele) oraz dodatki i możemy stworzyć całkiem "młodzieżowe" zestawy.

2. BO CZARNY TO TAKI RADOSNY KOLOR
- tak mawiała Motricia Addams. Teks miał być żartobliwy, ale mnie wybitnie przypadł do gustu. W czarnym wyglądamy ponuro? jeśli założę czarną sukienkę do ziemi i ze stójką a na głowę czarny kapelusz, to pewnie faktycznie będę tak wyglądać. Ale czarne ubrania można rozjaśnić biżuterią oraz kolorowymi dodatkami. Będzie ponuro? Nie sądzę! :)

3. TO NAJBARDZIEJ ELEGANCKI KOLOR
Mówcie co chcecie, podważajcie tę tezę... I tak wiemy, że to prawda. Jest wiele eleganckich kolorów, ale żaden pod tym względem nie może równać się z czarnym. Nie na darmo też się mówi o klasycznej i ponadczasowej eleganckiej małej czarnej.

4. POBUDZA NASZĄ KREATYWNOŚĆ
Jakieś kilkanaście lat temu miałam w szafie prawie same czarne ubrania. Ale czy moje stroje było przez to nudne? Ze względu na monotonię kolorystyczną nadrabiałam różnorodnością ubrań, dodatkami, biżuterią. I musiałam się wysilić, aby mimo czarnej garderoby, za każdym razem wyglądać inaczej.

5. WYGLĄDAMY W NIM ZAWSZE PROFESJONALNIE
Warto w szafie mieć chociaż jeden czarny żakiet. Na egzamin, na rozmowę kwalifikacyjną. Wyglądamy w nim po prostu profesjonalnie. A poważna sprawa wymaga poważnej oprawy (czytaj: ubioru). Idąc na rozmowę do banku w żakiecie w kwiatki, z góry możemy się spodziewać wyniku rozmowy. Co innego, jeśli marzymy o pracy w dziale kreatywnym agencji reklamowej... Ale statystycznie rzecz biorąc, w większości przypadkach czarny żakiet się sprawdzi. I już! :)

6. POZWOLI WYRÓŻNIĆ SIĘ Z TŁUMU
Wszystko zależy od tego, co założymy. Bo nikt nie mówi tu o czarnych spodniach i czarnym t-shircie. Mam czarną ramoneskę, której rękawy całe wyćwiekowałam. I zrobiłam to lata temu, kiedy jeszcze nikomu się nie śniło, że takie rzeczy będą w sieciówkach. Było na czarno? Było! I kurtka strasznie rzucała się w oczy i była widoczna z daleka. Tak jak już pisałam w poprzednich punktach - efekt zależy od tego co i jak nosimy. A czarny kolor daje tu duże pole do popisu.

7. W KAŻDĄ PORĘ ROKU JEST NA MIEJSCU
W przeciwieństwie do żółtej sukienki w zielone liście i niebieskich spodni w różowe żurawie, kolor czarny wygląda odpowiednio o każdej porze roku. Miłośnicy tej barwi wiedzą, jak nawet latem ten kolor przemycić. Cieńsze materiały a także jasne topy do czarnej mini czy czarnych jeansowych szortów zrobią też kawał dobrej roboty. No i urocze czarne sandałki na szpilce lub z rzemykiem wokół kostki. Podawać więcej przykładów? :)

8. TO NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNY KOLOR POD SŁOŃCEM
Pasuje na każdą okazję! Ale to wiemy. Co do zarzutów że szybko szarzeje - kto dba, ten ma (na dłużej). Nigdy nie miałam problemu z szarzejącymi czarnymi ubraniami. A jeśli już coś po długim czasie faktycznie się spierze, to mam tylko pretekst żeby iść na zakupy i zaopatrzyć się w nowe czarne cacka. Zaś co do stwierdzenia, że na czarnych ubraniach bardziej widać kocie futerko - może i tak jest, ale miłośnicy zwierząt noszący takie barwy, jak i ci, którzy preferują pozostałe kolory, są dobrze zaopatrzeni w rolki do odzieży, a czas spędzony na czyszczeniu ubrań (czy to czarnych, czy kolorowych) jest dokładnie taki sam. :)

9. POMOŻE ZNALEŹĆ PRACĘ
O tym już pisałam w punkcie 5. Ale w związku z faktem, że w poście odpowiadam na "zarzuty" stawiane barwie czarnej punkt po punkcie, muszę tutaj to podkreślić jeszcze raz. No odpowiedzcie sobie sami - ubiegając się o pracę na poważnym stanowisku, który z panów dostanie pracę - ten, w eleganckim czarnym garniturze, czy ten który założył jakże oryginalną czerwoną marynarkę i wygląda jak torreador?

10. CZARNY ZACHWYCI GO NAJBARDZIEJ
Dziewczyny! Coś o tym wiemy, prawda? We wspomnianej wcześniej małej czarnej albo czarnej koronkowej bluzce jesteśmy w stanie zrobić takie wrażenie, że żaden inny kolor tego nie jest w stanie przebić.

11.WYSZCZUPLA
To jedna z tych oczywistych prawd na temat czerni. Wiadomo, że wiele zależy od kroju i w dopasowanej jasnej sukience możemy wyglądać zgrabniej niż w czarnym "worku". Mam tu jednak na myśli dwa ubrania o tym samym fasonie, z których jedno jest czarne a drugie jasne. Czy któraś z pań narzekająca na nadmiar zbędnych kilogramów sięgnęłaby po białe spodnie?

12. ŁADNEMU W CZARNYM ŁADNIE
Punkt trochę absurdalny, ale jest odpowiedzią na to, że "ładni ludzie ubierają się na kolorowo". Jak to mówią: "ładnemu we wszystkim ładnie" i nie musi nadrabiać strojem. Poza tym, tak to już jest, że jednym pasują dane kolory a w innych wyglądają źle. A w czarnym dobrze  wygląda większość osób. Taka prawda.

13.PASUJE DO KAŻDEGO INNEGO KOLORU
Możecie czarny lubić lub nie. Ale trudno się nie zgodzić z tym, że to właśnie tę barwę można połączyć z każdą inną i zestawienie wygląda dobrze.

I na koniec jak zwykle kilka zdjęć. Tym razem, mam nadzieję, będą potwierdzeniem tego, co napisałam wyżej. Jestem ubrana na czarno. Jest ponuro? Postarza? Nie wypada mi tak chodzić latem? Mam nadzieję, że nie!!! :)
  • top -second hand
  • spódnica -Orsay
  • buty -Anis
  • bransoletki -DIY











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz