sobota, 23 stycznia 2021

BOLKÓW 18.10.2020

 W poprzednim poście mogliście zobaczyć Bolków z zamkowej wieży. Na mnie zrobił wrażenie. Lubię takie stare miasteczka, z rynkiem. Wiec była okazja zobaczenia kolejne (w sumie nie po raz pierwszy, bo byłam tam już w 2008 roku). Ze względu na późną porę jakość zdjęć nie powala, ale mam nadzieję, ze chociaż trochę udało mi się pokazać klimat tego miejsca. Pewnie większość kojarzy Bolków właśnie ze względu na zamek i odbywające się tam festiwale Castle Party (nie, nie bywałam na nich^^). I faktycznie, zamek jest tu kluczowy, ponieważ Bolków pierwotnie istniał jako osada, która rozbudowywała się właśnie jako podgrodzie zamku. W 1312 roku Książę Bernard Świdnicki nadał miastu nazwę Bolków, aby uczcić swego nieżyjącego ojca - Bolka I zwanego Surowym. Jak widać, miasto ma już ponad 700 lat. Na szczęście nie zostało zniszczone podczas wojny i stało się nowym domem dla wielu Polaków przybyłych z różnych regionów.



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz